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27 juillet 2011

 
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haydn
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MessagePosté le: Mer Juil 27, 2011 10:47 am    Sujet du message: 27 juillet 2011 Répondre en citant

On vient de loin pour le stage Gillet-Lipszyc (Sud-Ouest)

Citation:
L'école de ballet Gillet-Lipszyc se prépare pour la 22e année consécutive à accueillir plus de 300 danseurs classiques dans les locaux du lycée hôtelier biarrot. Les stagiaires viennent des plus prestigieuses écoles européennes, (Opéra de Paris, Scala de Milan), de Russie, du Japon. Une importante délégation martiniquaise est fidèle depuis près de dix ans. Les professeurs se partagent les vingt cours quotidiens, répartis dans les quatre salles du complexe Fal. L'équipe pédagogique est en effet une des clefs du succès de ce stage. Elle est composée de Cyril Atanassoff, danseur étoile de l'Opéra de Paris, d'Andrey Klemm du Bolchoï et professeur au Stadtoper de Berlin et au Ballet de l'Opéra de Paris, de Lienz Chang maître de ballet de la Scala de Milan...


Le ballet danois à l’étude à Biarritz, par Carole Suhas (Le Journal du Pays Basque)

Citation:
Auguste Bournonville à l’honneur. Ce chorégraphe danois, également homme de théâtre, rénovateur du ballet, a donné son nom à une académie de danse, qui se déroule depuis trois ans à Biarritz, ballet Malandain oblige. Depuis lundi 25 juillet, 60 danseurs de haut niveau profitent du concours de personnalités attachées à l’œuvre d’Auguste Bournonville. L’académie offre l’opportunité de s’initier au style et au répertoire de ce chorégraphe tenant une place originale et primordiale dans l’histoire de la danse danoise et internationale. Qualifié de “rénovateur” dans les milieux autorisés, Auguste Bournonville a beaucoup influencé les codes du ballet danois, codes toujours d’actualité...


Mariinsky Ballet: Swan Lake – review, par Judith Mackrell (The Guardian)

Citation:
When does a living treasure turn into a museum piece? It's a question at the heart of ballet, and especially at the heart of the Mariinsky's Swan Lake. I've always loved this staging, with its fairytale gothic designs and uncluttered stage. But now, in 2011, it seems strangely drained of life. The story-telling looks pallid and mechanical, and some of the dancers seem to be performing in an emotional vacuum. Or perhaps it's the spell cast over the stage by first cast ballerina, Uliana Lopatkina. Lopatkina is, beyond argument, both singular and sublime. Her exaggeratedly pliant limbs and grandly attenuated adagio are unmatched by any dancer on the planet. To many, her interpretation of Odette, a princess locked inside an enchanted tower, remains definitive...


Swan Lake, Royal Opera House, London, par Zoë Anderson (The Independent)

Citation:
It's 50 years since the Mariinsky Ballet, then known as the Kirov Ballet, danced its first, triumphant London season. So much has changed since 1961. The St Petersburg company has weathered the end of the Soviet Union and opened itself up to foreign choreography, with important acquisitions in this anniversary season. It opened this visit with a Swan Lake of few surprises. There's no question that this is one of the world's major ballet companies, led by one of its biggest stars. It's a solid, confident performance, rather than a dazzling one...


Swan Lake, Mariinsky Ballet, Covent Garden, par Mark Monahan (The Daily Telegraph)

Citation:
Of all the works with which the Mariinsky Ballet could have launched its three-week residency at Covent Garden – 50 years after the company's first appearance here – Konstantin Sergeyev’s 1950 production of the Petipa-Ivanov classic Swan Lake looked, on paper, a none-too-imaginative choice. Earlier this month, the venerable St Petersburg troupe – formerly the Kirov – dutifully avoided all such 19th-century staples when they visited New York. Might not London, a city with balletic swans generally flocking down from the rafters, have been given the same brave, even flattering treatment?...


FIRST NIGHT REVIEW: SWAN LAKE, par Neil Norman (Express.co.uk)

Citation:
The summer recess for our homegrown ballet companies leaves the field clear for the invading Russians - this ear the mighty Mariinsky. Russia's most noble ballet company, takes up residency at Covent Garden to celebrate the 50th anniversary of its first appearance in London. Swan Lake is their opening gambit, and what a stonker it is. Even in its Soviet form - created in 1950 by Konstantin Sergeyev who "improved" on the Petipa/Ivanov original by giving it a happy ending - it is pretty impressive...


Sydney dancer gets Royal solo treatment, par Adam Fulton (The Sidney Morning Herald)

Citation:
The Australian twang is gaining volume at one of the world's most prestigious dance companies, Britain's Royal Ballet, with the appointment of a Sydney dancer to its senior ranks. Alexander Campbell, 24, said he had long dreamt of joining the company and was thrilled to be offered a position as soloist, starting next month. He joins a troupe that already has Australian star power in principal dancer Steven McRae, hailed as one of the most exciting ballerinos in Britain...


Ballet legend Edward Villella goes from stage favorite in NY-influenced works to beloved teacher, par Adam Fulton (New York Daily News)

Citation:
dward Villella threads his way through 50 lithe bodies stretching, bending, twisting and spinning through a midday warmup. There will be seven more hours of dancing before the curtain falls late Wednesday night. Suddenly, Villella taps a beat, beat, beat on the scuffed stage, his taut compact frame bouncing up and down as if seized by inspiration, sending the dancers into peals of laughter. Villella grins. He was one of the world's biggest stars when he danced with the New York City Ballet, taking his cues from his mentor, George Balanchine. But here on stage in Paris, he is simply a beloved teacher leading a class...


Thierry Malandain, le succès "presque par défaut", par Rosita Boisseau (Le Monde)

Citation:
Un peu esseulé au sein d'un milieu ultra-contemporain, solitaire aussi, il est néanmoins devenu "incontournable" selon ses propres termes. Et c'est vrai. "Presque par défaut d'ailleurs, puisque je suis unique dans mon genre, ne peut-il s'empêcher d'ajouter. Je m'inscris dans une esthétique portée par l'histoire du ballet et de la danse classique même si je ne fais pas porter de pointes aux danseuses. J'ai dû me battre pour m'en éloigner pendant des années afin de rester vivant dans un milieu qui n'a pas été tendre avec moi. Mais les choses changent."



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