Dansomanie Index du Forum
Connexion S'enregistrer FAQ Liste des Membres Rechercher Dansomanie Index du Forum

13 septembre 2011

 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Dansomanie Index du Forum -> La presse au quotidien
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
haydn
Site Admin


Inscrit le: 28 Déc 2003
Messages: 26499

MessagePosté le: Mar Sep 13, 2011 10:15 am    Sujet du message: 13 septembre 2011 Répondre en citant

Les Etés de la danse: Baryshnikov l'exilé, par Hermine Ferrand (www.classiqueinfo.com)

Citation:
L’édition 2011 des « Etés de la danse » s’achève en beauté par un spectacle de rentrée : In Paris, adorable pièce 100% russe mettant en scène le grand Misha Baryshnikov. Certes, il n’est pas question ici de danse (en dépit de l’intitulé du festival), mais qu’importe, puisque c’est grâce à la présence du charismatique danseur qu’il nous a été donné de voir cette pièce de théâtre « expérimental » sur l’exil, portée par une petite troupe au talent irrésistible...


Malandain aux anges, par Céline Musseau (Sud-Ouest)

Citation:
Ça ne rigole pas chez les anges. Attention à celui qui s'écarte du chemin, il lui en cuira. Lucifer a aimé une humaine, il est voué aux enfers. On connaît la trame. On n'en connaissait pas la musique, puisque Thierry Malandain l'a commandée cette année au compositeur en résidence à l'Orchestre de Pau et Pays de Béarn, Guillaume Connesson. Le résultat est réjouissant, vivace, porté par un souffle puissant. L'OPPB, dirigé par Fayçal Karoui, jouait en fosse. Et le public n'a pas boudé son plaisir, applaudissant avec un enthousiasme non dissimulé cette proposition originale. Malandain, visiblement inspiré par le projet et le livret, a choisi d'aller vers la lumière, et n'a pas hésité à opter pour une version passionnée, à proposer une vision un rien démesurée, assez culottée même...


Biarritz : une école et un centre pour danseurs pointus (Sud-Ouest)

Citation:
Fondée en 1983, l'école de Ballet d'Hélène Gillet et Véronique Lipszyc reprend ses cours lundi prochain dans ses deux studios à Biarritz et Anglet. L'EBGL accueille garçons et filles voulant pratiquer la danse classique dès l'âge de 4 ou 5 ans. Outre ses deux directrices, l'équipe pédagogique est composée de Carole Philipp (ex-danseuse de Ballet Biarritz), Bruno Cauhapé (ex-danseur de l'Opéra de Paris et maître de Ballet du Ballet de Marseille). Sandra Marty et Thierry Martinez veillent sur la partie contemporaine, Vincent Brisson sur le modern jazz et l'expression scénique...


Festival d'automne à Paris: le Mexique et l'Argentine à l'honneur (L'Express)

Citation:
La Merce Cunningham Dance Company, que John Cage a longtemps accompagnée, reprendra des pièces emblématiques avant sa dissolution, conformément aux voeux du chorégraphe. Le Ballet royal de Flandre interprétera des oeuvres historiques de William Forsythe tandis qu'une création de Mathilde Monnier et Jean-François Duroure sera présentée...


Le Passage-d'Agen. «Scoop» à l'école de danse (La Dépêche du Midi)

Citation:
Patrice [Lassère] a un riche passé « artistique ». Dès l'âge de 9 ans, la « passion » de la danse l'envahit. Du conservatoire toulousain où il enseigne pour le diplôme d'État à St-Gaudens où il professe durant 5 ans, au sein d'une asso réputée, Patrice, soliste au Capitole de Toulouse, fréquente les plus grandes capitales avec les danseurs étoiles de l'Opéra de Paris...


How Degas captured movement, par Alastair Sooke (The Telegraph)

Citation:
Degas and the Ballet: Picturing Movement, at the Royal Academy, chronicles the artist’s attempts to draw the undrawable, and capture dance’s energy. Take Degas’s famous sculpture, the Little Dancer Aged Fourteen, originally modelled in wax, to which the artist added a wig of real hair tied with a ribbon, as well as a linen bodice, muslin tutu, and satin shoes. (The RA shows the version in the Tate, cast in bronze after the artist’s death; the original wax is preserved in Washington.) The sculpture, a portrait of a young dancer called Marie van Goethem, scandalised visitors when it was shown at the sixth Impressionist exhibition in 1881, because it was so realistic...


Degas And The Ballet: Delicate dance is dynamic (Metro - Londres)

Citation:
‘The first thing we think of when we think of Edgar Degas is a pretty artist and chocolate boxes – but nothing could be further from the truth,’ asserts Ann Dumas, co-curator of the Royal Academy’s latest blockbuster exhibition. Instead, she chooses words such as risqué, daring, aggressive, electric and avant-garde to describe the French artist’s famed pastels, oil paintings and sculptures. ‘It’s difficult to recapture the sense of radicalism,’ she admits, ‘but the Little Dancer sculpture was an incredibly shocking piece when it was first exhibited: it had a Damien Hirst kind of resonance.’...


In Paris, Théâtre National de Chaillot, Paris, par Laura Cappelle (The Financial Times)

Citation:
Legendary ballet dancers are of necessity a rare breed, their performances often remembered so vividly they seem to leave no space in the audience’s mind for another stage career. Seconds before In Paris started on Thursday, as Mikhail Baryshnikov himself stood waiting on the dark stage, some audience members were fervently recounting a 1970s appearance of his in Switzerland, and those of us who didn’t witness his glory days hoped against all odds to be initiated at last...


Fiona Druckenmiller on New York City Ballet, par Fiona Druckenmiller (Gotham)

Citation:
Growing up as the daughter of a former prima ballerina in New York City, I began seeing New York City Ballet performances as a young girl. I continued this tradition with my own three daughters, who remember attending performances of George Balanchine’s The Nutcracker every year. That my mother danced this ballet years ago in London (as well as Swan Lake and many others) made the story and dancing even more magical to my children and me. Supporting New York City Ballet is one of the many philanthropic activities that my husband and I have actively participated in over the years, and it is one of the first things that F.D is doing in its first year of operation. New York City is home to our business, and we wanted to support a local cause. The growth and success of F.D will inevitably be tied to the health and success of this city, and cultural institutions like New York City Ballet are a critical reason why NYC is as vital as it is...


Dance Review: The Taming of the Shrew, par Nina Levy (The West Australian)

Citation:
Choreographed in 1969, John Cranko's Taming of the Shrew incorporates more than a touch of disco, even though that era hadn't quite got under way at the time of its creation. Cranko must have been a man ahead of his time and the odd hip swivel here and handclap there adds to the humour of this interpretation of the Shakespearean classic. It is easy to see, then, why this work is considered a highlight of Cranko's career, and why the WA Ballet has chosen to remount this production after its WA premiere in 2008...


Shakespearean love story reworked for stage, par Debbie Cuthbertson (ABC News)

Citation:
We all know how Romeo and Juliet ends – there's no feel-good finale, clearly – but choreographer Graeme Murphy’s noir treatment of Shakespeare's best-known play steers well away from previous classical ballets based on the bard's tragedy. "It's a risk," Murphy admits of his dark new interpretation of an old tale for the Australian Ballet, which has its world premiere in Melbourne tonight after a charity preview on Monday. In this production the action is not restricted to fair Verona, nor the era in which the original was set – in fact, as Romeo plucks a gleaming orb from the night sky at the end of the famous balcony scene, it is clear that Murphy’s take on the "star-cross'd lovers" is more magic realism than strict adaptation. "We're always looking for new ideas," Murphy said. "We would have been bored if we had to do a formulaic version. "The classics (versions of Romeo and Juliet) ... everyone knows. Why would you reprise that when you have the resources to do something else?"...


On to Onegin!, par Katita Waldo (The Huffington Post)

Citation:
Well, it's been over nine weeks since SF Ballet started back to work, and it's been non-stop! The dancers have finally gotten their "sea legs" and are working hard and well. Of course, the learning never stops, there are always things to perfect, re-visit and hone. All that is much easier when you're in shape! We just finished three weeks with Jane Bourne, choreologist for Stuttgart Ballet. She was here to set John Cranko's Onegin. The ballet is both a dancer's and an actor's dream! It is technically very demanding, especially for the leads but to really work, it must be acted. There are a lot of subtle, and some not so subtle moments. It is an exciting challenge for the dancers to tackle this incredible choreography, while maintaining the dramatic emotion and tension...


Leipziger Ballett auf Südamerika-Gastspiel (Bild-Zeitung)

Citation:
Das Leipziger Ballett unter Direktor Mario Schröder ist zu seinem ersten Südamerika-Gastspiel aufgebrochen. Geplant seien zehn Vorstellung der Uwe-Scholz-Choreografie «Die Große Messe» in Bogota (Kolumbien) und Sao Paulo (Brasilien), teilte eine Sprecherin der Oper am Dienstag mit. Am 8. Oktober melde sich die Company dann mit der «Großen Messe» beim Leipziger Publikum zurück...


Dominique Meyer im OÖN-Interview: Verehrer der Wiener Philharmoniker (Nachrichten.at)

Citation:
Als Direktor der Wiener Staatsoper startet Dominique Meyer (56) in seine zweite Saison. Mit den OÖNachrichten sprach der gebürtige Elsässer über seine Pläne für die Programmierung des Hauses, das Repertoiresystem und seine gute Zusammenarbeit mit Generalmusikdirektor Franz Welser-Möst...



_________________
Un petit "j'aime" sur la page Facebook de Dansomanie : http://www.facebook.com/Dansomanie/


Dernière édition par haydn le Mar Sep 13, 2011 3:23 pm; édité 8 fois
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Aurélie



Inscrit le: 27 Déc 2003
Messages: 1317
Localisation: Paris

MessagePosté le: Mar Sep 13, 2011 11:08 am    Sujet du message: Répondre en citant

Les Etés de la danse: Baryshnikov l'exilé, par Hermine Ferrand (www.classiqueinfo.com)

Citation:
L’édition 2011 des « Etés de la danse » s’achève en beauté par un spectacle de rentrée : In Paris, adorable pièce 100% russe mettant en scène le grand Misha Baryshnikov. Certes, il n’est pas question ici de danse (en dépit de l’intitulé du festival), mais qu’importe, puisque c’est grâce à la présence du charismatique danseur qu’il nous a été donné de voir cette pièce de théâtre « expérimental » sur l’exil, portée par une petite troupe au talent irrésistible.


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
haydn
Site Admin


Inscrit le: 28 Déc 2003
Messages: 26499

MessagePosté le: Mar Sep 13, 2011 12:08 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Oops je l'ai remonté dans la liste Wink



_________________
Un petit "j'aime" sur la page Facebook de Dansomanie : http://www.facebook.com/Dansomanie/
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Dansomanie Index du Forum -> La presse au quotidien Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Nous Contacter
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Traduction par : phpBB-fr.com