Dansomanie Index du Forum
Connexion S'enregistrer FAQ Liste des Membres Rechercher Dansomanie Index du Forum

07 - 08 août 2011

 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Dansomanie Index du Forum -> La presse au quotidien
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
haydn
Site Admin


Inscrit le: 28 Déc 2003
Messages: 23852

MessagePosté le: Dim Aoû 07, 2011 8:48 am    Sujet du message: 07 - 08 août 2011 Répondre en citant

Biarritz : Des pas de vacances, 350 élèves révisent leurs pointes pendant le stage international (Sud-Ouest)

Citation:
« On a des élèves de la Scala de Milan, des Japonais, des Russes et depuis le début, une délégation fidèle de la Martinique d'une vingtaine de personnes, des danseurs de l'Opéra de Paris et d'Espagne », se félicitent Hélène Gillet et Véronique Lipszyc, qui ont fondé ce rendez-vous il y a maintenant vingt-deux ans. Si les danseurs viennent parfois de très loin pour suivre ce stage réputé dans le milieu, c'est sans doute car les vingt-cinq cours quotidiens sont tous délivrés par des maîtres de ballet renommés. Simon, un Japonais de 19 ans, revient cette année pour suivre les enseignements d'Andrey Klemm, danseur au Bolshoï et professeur au Stadtoper de Berlin et au Ballet de l'Opéra de Paris...


Stockholm 59° North, les solistes du Royal Swedish Ballet Présenté par le 20è Festival des Arts de Saint-Sauveur, par Marion Gerbier (Df-Danse Montréal)

Citation:
Depuis le début du festival on le voit et on l’entend : quelque soit le registre que vont chercher les propositions - certaines visant le purisme là où d’autres misent sur le métissage disciplinaire - l’interprétation est toujours de haute qualité. Le FASS réussit ce pari d’une programmation concentrée sur quelques grosses compagnies de par le monde, auxquelles il fait découvrir le Québec hors Montréal-muros, et qu’il fait découvrir par la même occasion au public de région. Les solistes du Royal Swedish Ballet ont donc tracé leur chemin depuis le 59.21è parallèle nord jusqu’à Saint-Sauveur, pour exposer trois chorégraphies griffées. Les œuvres sont abouties et incarnées, et si la prestation n’est peut-être pas ce qui ressort le plus, la présence de la danseuse Nadja Sellrup nécessairement se remarque...


Mariinsky Ballet: Don Quixote; Balanchine/Robbins triple bill – review, par Luke Jennings (The Guardian)

Citation:
Last Tuesday the Mariinsky Ballet's two-day run of Don Quixote opened with Denis and Anastasia Matvienko in the lead roles of Basil and Kitri. The production, based on Alexander Gorsky's 1900 Bolshoi version, is pure Hispanic hokum, an orgy of snapping fans, swirling capes and drilling castanets. Toreadors strut in jewelled bolero jackets; street dancers whirl and stamp; smouldering-eyed Gypsies swoop into impossible back-bends...


Don Quixote, Royal Opera House, London, par Clement Crisp (The Financial Times)

Citation:
As a young man, Marius Petipa danced in Spain, and was not averse later to incorporating Spanish dances in his ballets. His sunniest statement is Don Quixote, more than tenuous in its relationship with Cervantes, but the jolliest exercise in Hispanic flummery and flaunted skirts – and all in the best possible taste. What we know today is Quixote at one or two or, more likely, three removes, various historic hands having been at work on the text, but the Mariinsky staging, as shown on Tuesday and Wednesday, is best fun, and because St Petersburg has always had an elegant way with national dances, given with most impeccable abandon. I love it for its academic sequences, shown with such grace of means, its brightest of local colours and its vivid energies...


The great escape: stars go wild in the countryside, par Shahesta Shaitly, Ruaridh Nicoll et Eva Wiseman (The Observer)

Citation:
Lauren Cuthbertson is the Royal Ballet's sole English-born principal ballerina. This puts her in the daunting position of being heir to Darcey Bussell, Deborah Bull, even Margot Fonteyn. It's a burden, but with her recent performance as the lead in Alice's Adventures in Wonderland, she is fast becoming a national treasure. We take her trout fishing, obviously. "As a child I would always hold my nose going past the fishmonger's," she says. "I couldn't believe people would eat these things." We had been invited to the Duke of Wellington's estate, Stratfield Saye. The Duke's daughter-in-law, the Marchioness of Douro, chairs the Royal Ballet School. The house is set in the Hampshire countryside; the Lodden, a chalk stream, flowing past limpidly clear under willow...


The people's republic of dance: The National Ballet of China comes to Scotland, par Chitra Ramaswamy (The Scotsman)

Citation:
On A busy road in a suburb of Beijing, I'm looking for the National Ballet of China. This is an old, run-down part of China's great capital. It feels a world away from the dizzying gleam of skyscrapers packing out the business district like commuters on a train or the herds of Chinese tourists crossing the vast plain of Tiananmen Square. Here, the air is scented with the savoury-sweet smell of roast duck drifting out of traditional restaurants. Red lanterns are strung outside. Narrow networks of hutongs - narrow alleys - lead off the street like veins. Shop owners sit outside on dusty sofas, basking in the sun as it bores a hole through the fog of pollution. Eventually finding the National Ballet (NBC), it comes as a surprise. A posh, stately building looming behind a high wall, nothing but a discreet gold plaque hints at the arabesques and pliés being perfected inside. It looks more like a home for government records than the only national ballet company in the most populous country on the planet...


Intervista in punta di piedi, Eleonora Abbagnato ci svela il mondo della danza (Apollodoro)

Citation:
Siamo emozionati, non capita tutti i giorni di ritrovarsi a tu per tu con una stella della danza come Eleonora Abbagnato. Ma non solo ballerina: Eleonora è stata anche attrice (nel 2007 ha esordito davanti alla macchina da presa nel film “Il 7 e l’8″ di Ficarra e Picone), ma nel suo cuore battono scarpine da danza e tutù. Tanto forte è la sua passione per la danza che dal 2001 detiene l’invidiato ruolo di prima ballerina all’Opéra Garnier di Parigi. I più fortunati hanno potuto assistere alla sua performance all’inaugurazione del Nuovo Festival del Vittoriale. Per tutti gli altri vi proponiamo l’intervista che gentilmente Eleonora Abbagnato ci ha concesso: forse riusciremo a svelare anche noi quel misterioso pianeta che è il mondo della danza...



_________________
Un petit "j'aime" sur la page Facebook de Dansomanie : http://www.facebook.com/Dansomanie/
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Dansomanie Index du Forum -> La presse au quotidien Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Nous Contacter
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Traduction par : phpBB-fr.com