Dansomanie Index du Forum
Connexion S'enregistrer FAQ Liste des Membres Rechercher Dansomanie Index du Forum

11 - 12 juin 2011

 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Dansomanie Index du Forum -> La presse au quotidien
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
haydn
Site Admin


Inscrit le: 28 Déc 2003
Messages: 26514

MessagePosté le: Sam Juin 11, 2011 11:12 am    Sujet du message: 11 - 12 juin 2011 Répondre en citant

Le Béjart Ballet Lausanne et deux danseurs du Tokyo Ballet donneront un gala en faveur du Japon au théâtre de Beaulieu, le 15 juin., par Christelle Magarotto (Le Nouvelliste - Suisse)

Citation:
"Le danseur aime danser." Gil Roman, directeur artistique du Béjart Ballet Lausanne, s'allume une énième cigarette, un sourire en coin. Tandis que la fumée virevolte entre piles de papiers et tasses de cafés, il poursuit. "Il y a la forme, certes, mais il y a aussi le fond." Il est ferme soudain. Ses traits marquent l'exigence. "Il ne faut pas imaginer une compagnie comme une famille. Ce serait une caricature grossière. Je ne veux pas que mes danseurs soient mes enfants, je veux qu'ils soient des adultes responsables."...


Georges Momboye, Directeur du Ballet national, par Christelle Magarotto (Abidjan.net - Côte d'Ivoire)

Citation:
C'est certainement la clef de voûte de la politique du président de la République : "les hommes qu'il faut à la place qu'il faut". Georges Momboye est un chorégraphe danseur mondialement reconnu. A sa sortie d'audience, à lui accordée hier par Maurice Bandaman, ministre de la Culture et de la Francophonie, à son cabinet, Georges Momboye a dévoilé la bonne nouvelle : « Le ministre me fait l'honneur de me confier la direction du Ballet national de Côte d'Ivoire. Quand on sait le rôle éminent que ce ballet a joué en son temps, je ne peux que me réjouir de la confiance du chef de l'Etat, du Premier ministre et du ministre de la Culture qui veulent repositionner le pays en s'appuyant sur tous ses fils et ses valeurs»...


Les publicités géantes bouchent le ciel de Paris, par Marion Coquet (Le Point)

Citation:
Paris fronce les sourcils. Paris n'aime pas la pub. Du moins, pas lorsqu'elle s'affiche en gigantesque sur ses monuments les plus prestigieux. Le 17 mai, le conseil municipal a voté un "voeu", demandant à ce que soit réduite à 16 mètres carrés la taille des bâches publicitaires couvrant les échafaudages de monuments historiques en travaux - à la place des 50 % de la surface autorisés par un décret d'avril 2007. Une tablette, un parfum ou une montre de luxe, hauts de centaines de mètres, sur le Louvre, l'Opéra Garnier ou la Conciergerie ? Pouah ! "Nous tenions à faire valoir que Paris a une valeur patrimoniale majeure, avec des berges de Seine classées au patrimoine mondial de l'humanité, explique Danièle Pourtaud, adjointe au maire chargée du patrimoine. Nous jugeons important de continuer à préserver ce cadre de vie. Surtout à l'heure où la ville travaille à réduire globalement ses surfaces de publicité."...


Le bal des créateurs : les Ballets russes donnent au XXIe siècle un grand élan artistique, par Régis Tremblay (Le Soleil - Québec)

Citation:
En ce XXIe siècle encore jeune, Paris, capitale artistique du monde, est emportée par les Ballets russes! La danse, devenue reine des arts, entraîne dans son élan la peinture, la musique et le design. Le grand initiateur de cette ronde folle, qui est aussi une révolution formelle, vient de Russie : il se nomme Serge Diaghilev. En fondant à Paris ses Ballets russes, en 1909, il va attirer à lui des créateurs de génie de plusieurs disciplines et ainsi marquer son siècle, et même le nôtre, comme en témoigne l'exposition Les Ballets russes de Diaghilev. Quand l'art danse avec la musique, présentée au Musée national des beaux-arts du Québec, jusqu'au 5 septembre. Une exclusivité en Amérique...


Stuttgarter Ballett : Platz für Schwäne, verzweifelt gesucht, par Andrea Kachelriess (Stuttgarter Nachrichten)

Citation:
Ungewohnter Ort für die jährliche Spielplankonferenz der Stuttgarter Staatstheater: Drei Stockwerke hoch unters Dach des Opernhauses führt der Weg in den Doll-Saal. Im größten Studio des Stuttgarter Balletts ist die Luft zum Schneiden, aber dank mehrerer Ventilatoren noch von luxuriöser Qualität im Vergleich zu dem, was Tänzer hier bei ihrer täglichen, schweißtreibenden Arbeit atmen müssen. Es ist zum Glück nur mentale Bewegung gefragt; rund 70 Medienvertreter dürfen an weiß gedeckten Tischen dem Intendantenquartett gegenüber Platz nehmen. Der Ort ist mit Bedacht gewählt. "Das war Hasko Webers Idee", freut sich Ballettchef Reid Anderson über den Akt kollegialer Solidarität: Die Enge im wohlgemerkt größten Probenraum des Stuttgarter Balletts und im teeküchenschmalen Fitnessraum nebenan ist, wie nun jeder erleben kann, keine Erfindung des Intendanten. "Drehen Sie sich um...


English National Ballet's designer tutu show seeks to cash in on ballet boom, par Jess Cartner-Morley (The Guardian)

Citation:
Hard on the coat tails of the Oscar and box-office success of Black Swan comes an initiative to revamp ballet's image for a more pop- and style-conscious audience. The English National Ballet (ENB) will later this month stage a catwalk show of tutus created by leading fashion designers. Erdem, Giles Deacon, Moschino and Bruce Oldfield are among those who have designed tutus which will be worn on the catwalk by star ballerinas. The tutus will then be auctioned to raise money for the company. The evening, to be held at the Orangery in Kensington Palace in London, is intended as "a gear change in terms of what ballet is", according to Craig Hassall, managing director of ENB. The party will capitalise on "this season's obsession with all things ballet"...


This week's new dance, par Judith Mackrell (The Guardian)

Citation:
While the Royal Ballet aims to fill 10,000 seats at the O2, English National Ballet is vamping the Albert Hall with Derek Dean's Strictly Gershwin. It's set to some of the most celebrated works in the Gershwin brothers' songbook – including S'Wonderful, I Got Rhythm and Someone To Watch Over Me – and designed as a shameless evening of retro glamour. The dancers of ENB, led by principals Daria Klimentová and Vadim Muntagirov, are dressed in white tails and floating satin dresses, while the swoon and shimmy of Dean's choreography references cherished moments from the genius partnership of Ginger Rogers and Fred Astaire. Adding an extra showbiz layer of tap and ballroom will be guests from outside the ballet world, like tap-dance duo Douglas Mills and Paul Robinson. There will also be a changing roster of classical guests including Tamara Rojo, Friedemann Vogel and Guillaume Côté...


Strictly Gershwin - review, par Judith Mackrell (The Guardian)

Citation:
When Strictly Gershwin was premiered three years ago, it had the feel of a one-off novelty, a neat alternative to the arena-scaled classics with which English National Ballet have traditionally filled their summer slot at the Albert Hall. The show appeared innocuously slick - the band were good, the frocks glittered, the dancers were having fun. But now it's back, and with a long list of touring dates attached, it looks set to become a repertory staple. That sets the bar much higher, and if the show is going to stand the test of time, it must surely go deeper into its material. Derek Deane is an astute director of stage effects and clever at pastiche – witness his lush, Romeo and Juliet-ish duet to the Man I Love, or his sequins- and-tutu setting of Rhapsody in Blue. But the choreography lacks sustained invention, especially for the corps de ballet, and you rarely feel the heartbeat of a genuine love affair with Gershwin's music...


Strictly Gershwin, Albert Hall, review, par Laura Thompson (The Telegraph)

Citation:
When Strictly Gershwin was first staged by ENB in 2008, the critical reaction went something like this: super show, but what does ballet have to do with it? Three years on and the problem persists. Amid the gorgeous Gershwin tunes, the singing, the ballroom dancing, the all-out razzmatazz – no show with the word “strictly” in its title can be without razzmatazz – ballet remains, undoubtedly, the extraneous element. The director Derek Deane has conjured a bubbling champagne flute of an evening, but his choreography for the company dancers is very much vin ordinaire...


Dance review: Strictly Gershwin, English National Ballet, Royal Albert Hall, par Neil Norman (Express.co.uk)

Citation:
Watched over by the ghosts of Fred Astaire and Ginger Rogers, Derek Deane's all-singing, all-dancing tribute to the heyday of George and Ira Gershwin is a crowd-pleasing spectacle. Yet, in spite of improvements and streamlining since it first lumbered into the Royal Albert Hall three years ago, it remains a cumbersome, unwieldy beast. The overall presentation is fine, with lights spangling the auditorium and the dancers like rhinestones and the performers are generally rather super...


Shadows of Fred and Ginger linger of Strictly Gershwin, par Sarah Frater (The Evening Standard)

Citation:
Strictly Gershwin is English National Ballet's tribute to the great George and Ira - and obviously a nod to the BBC's Strictly Come Dancing.
It's an unashamedly popular work by the company's former director, Derek Deane, who's been given a generous budget to marshal ballet, tap and ballroom dancers, roller bladers, the singer Maria Friedman and a huge array of impressive costumes...


Photo Coverage: English National Ballet Performs 'Strictly Gershwin' at The Royal Albert Hall (Broadway World)

Citation:
On Wednesday, June 8, the English National Ballet performed their 'Strictly Gershwin' performance, presented by Raymond Gubbay and The Royal Albert Hall. BroadwayWorld brings you photo coverage of the dancers in performance below. Strictly Gershwin payes homage to George Gershwin, the big band era and the razzmatazz of the thirties. Gershwin's famously sassy tunes are adapted by Gareth Valentine for the production and Derek Deane's sensational choreography conjures up Fred Astaire and Ginger Rogers nostalgia.The dancers of English National Ballet are being joined by special guests and a live jazz orchestra for in the round dance spectacular...


Ballet star Carlos Acosta admits O2 Arena challenges (BBC - British Broadcasting Corporation)

Citation:
Acosta bellieves the huge London arena is "not ideal", saying: "You lose the intimacy that Romeo and Juliet needs, you have to rely on cameras." But the Cuban dancer, who plays Romeo, said it was something The Royal Ballet "needs to do". "There is a new audience that we need to educate as to what ballet is, how wonderful it is," said the dancer. "The company is looking good, casting is strong and the excitement is going to be there," Acosta told BBC Arts editor Will Gompertz. The 38-year-old will perform in front of a nightly audience of up to 12,000 people at the arena.
In spite of "all the things that work against us in that particular venue, they will be able to appreciate what ballet is - colourful, special... and want to follow it more. That is what it is all about," he added...


Dancing Danes (No Holy Water), par Alastair Macaulay (The New York Times)

Citation:
Because the three-act ballet “A Folk Tale” (1854) is governed by the idea of changelings, it has haunting aspects of pathos, nostalgia and perplexity that render it unlike any other ballet. Hilda, a human, and Birthe, a troll, have been swapped as babies. Growing up not just amid the wrong home but the wrong race, each girl cannot help exhibiting her own differentness. The trolls among whom Hilda grows up are gross, coarse and greedy. Though she is beloved, her beauty, kindness and grace make her both magical and alien. While Birthe’s looks are human, her behavior keeps singling her out as “other.” She shows uncontrollable flashes of cruelty, exhibitionism, lasciviousness and temper...


Behind the scenes at the Bolshoi auditions, par Alina Lobzina (The Moscow News)

Citation:
With hundreds of applicants whittled down to a shortlist of 50 – 23 women and 27 men – simply getting through the doors was a major achievement. But having got so close to what, for many dancers, was a lifelong dream, the pressure was starting to tell. Yevgeniya Savarskaya is a familiar face to Moscow ballet lovers, thanks to her role as a soloist with the Kremlin Ballet Theater. But even she admitted to a touch of stage-fright in front of the judges. “It was so hard, so I’m not sure if would go through that again,” she said shortly after dancing for the panel. “Probably I’ll say something completely different in a year’s time, but it was such a serious emotional challenge, so I just don’t know for now,” she added...



_________________
Un petit "j'aime" sur la page Facebook de Dansomanie : http://www.facebook.com/Dansomanie/
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Jonquille



Inscrit le: 22 Avr 2005
Messages: 1796

MessagePosté le: Dim Juin 12, 2011 1:20 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Un entretien avec Florian Magnenet dans Altamusica :

http://www.altamusica.com/entretiens/document.php?action=MoreDocument&DocRef=4663&DossierRef=4248

Gérard Mannoni s'est emmêlé les pinceaux dans les princes du répertoire : Solor n'a rien à faire dans Raymonda...


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Dansomanie Index du Forum -> La presse au quotidien Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Nous Contacter
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Traduction par : phpBB-fr.com