Dansomanie Index du Forum
Connexion S'enregistrer FAQ Liste des Membres Rechercher Dansomanie Index du Forum

La danse au cinéma : Sorties de films
Aller à la page Précédente  1, 2, 3 ... 125, 126, 127
 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Dansomanie Index du Forum -> Tout sur la danse
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
Katharine Kanter



Inscrit le: 19 Jan 2004
Messages: 1059
Localisation: Paris

MessagePosté le: Mar Déc 04, 2018 9:46 am    Sujet du message: Ratmansky, come back. All is forgiven. Répondre en citant

If Tchaikovski can dance, why can’t we?

I’m beginning to think that these live-relays are Not a Good Idea.

The dancers are under too much pressure to be perfect. And cannot take the risk of Dancing.

Last night, a case in point - the premiere of the Nutcracker at Covent Garden.

No-one seemed to be actually DANCING except Tchaikovski, followed by Muntagirov and Sambé who somehow amongst all the tinsel, listened to the score.

Everyone else was on Best Behaviour, most unfortunate for an adult.

Peter Wright’s version of the choreography has, moreover, been tweaked over the years – the energy-levels have been revved up to mind-boggling proportions, which no-one can sustain over three hours.

I would add that his choreography for the character dances is appalling.

The Spanish dance is a bad joke, the Chinese dance bears not the faintest resemblance to what was apparently, the original, and so forth. Where were Ratmansky and Fullington when we needed them?

The large ensembles need to be filmed from above, for the floor patterns, which is not something film director Ross McGibbon generally cares much for. We therefore saw a corps de ballet which appeared to be dancing small, on a picture-postcard or within Ross Stretton’s Chocolate Box, although they were probably dancing big.

As I believe this was the Clara’s (Anna Rose O’Sullivan) first live relay, and she was a bundle of nerves throughout Act I, it would be ridiculous to comment.

The Sugar Plum Fairy was Marianela Nunez, Covent Garden’s big star, given virtually every lead in all relays over the past few years. Despite one’s respect for her enormously hard work and commitment, can one properly describe her as a classical dancer? The poor girl has done so much Forsythe and McGregor - and so competently - that she punches out an arabesque penchée à la McGregor, flipping the leg up instead of leaning into the body-shape; et tout le reste à l'avenant.

It is all energy, all power, all gleaming muscle and sinew to background music - all very 2018. The instant’s eerie indecision, the doubt … that strangeness which divides the artist, from the superb executant, well, seek not here. Marianela, despite her delightful personality, sums up within herself what the age of the GAFAs has done to the Optative, the Putative and the Subjunctive Moods, that grey area of “in my end, is my beginning”.

To my mind, the most important is this: Tchaikovski was a genius. His scores do the dancing for you. Why pack steps into every demi-semi-hemi quaver of the score when he's already done most of the work? When in doubt about what steps to choreograph, take your orders from him.


Lastly but not leastly (I shall stop going to live-relays unlessd this be sorted), the sound-levels at the Louxor were Rock-Concert loud. The entire audience was complaining, and some left after 20 minutes with splitting headache. Note to cinema-owners: opera and ballet performances are not Heavy Metal. Saving your Grace.


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur
Alexis29



Inscrit le: 22 Avr 2014
Messages: 687

MessagePosté le: Mar Déc 04, 2018 10:16 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Je trouve au contraire que Marianela Nunez est une formidable danseuse classique, elle a les nuances, la technique virtuose, les tours, les sauts, une telle maîtrise qu'elle nous fait oublier les difficultés pour nous emporter ailleurs.

Alors je ne vous rejoins évidemment pas lorsque vous écrivez que la "pauvre fille" danse maintenant le classique comme du McGregor ou du Forsythe !

Tout en respectant votre vision je ne peux m'empêcher de vous trouver un peu condescendante lorsque vous écrivez cela.


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
sophia



Inscrit le: 03 Jan 2004
Messages: 18153

MessagePosté le: Mer Déc 05, 2018 1:14 pm    Sujet du message: Répondre en citant

En revanche, on peut quand même s'interroger sur le fait que le Royal Ballet semble nous servir désormais le couple Nunez / Muntagirov à chaque retransmission.


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Alexis29



Inscrit le: 22 Avr 2014
Messages: 687

MessagePosté le: Mer Déc 05, 2018 1:47 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Oui c'est vrai !

Surtout avec les talents actuels dont Paco nous dit tellement de bien ! Wink


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Katharine Kanter



Inscrit le: 19 Jan 2004
Messages: 1059
Localisation: Paris

MessagePosté le: Jeu Déc 06, 2018 3:21 pm    Sujet du message: No condescension. Répondre en citant

No condescension.

Doubtless wrong place and wrong time to debate what is meant by classicism.

(Although perhaps we can agree to exclude turning oneself into a pretzel?)

Example of what I would call classical dancing - although the choreographic text is of course different from Peter Wright's

Gelsey Kirkland - small, plain, scrawny, and prey to major health issues at the time ... BUT, this is classical dancing:

at 1:04 (one hour and four minutes). The Nutcracker
https://www.youtube.com/watch?v=Y5LRpRnYNM4


And at 16:05 minutes here
https://www.youtube.com/watch?v=y5f8sG5lQjs
in Giselle, Act II. The musical timing, the footwork ... mind-boggling.


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur
Alexis29



Inscrit le: 22 Avr 2014
Messages: 687

MessagePosté le: Jeu Déc 06, 2018 7:58 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Concernant Kirkland je suis entièrement d'accord avec vous !


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
céline



Inscrit le: 21 Oct 2016
Messages: 342
Localisation: province

MessagePosté le: Sam Déc 08, 2018 6:01 pm    Sujet du message: La danse au cinema Répondre en citant

Difficile d'admirer la danseuse quand la femme s'est effacée à ce point. C'est douloureux avant d'être beau pour moi (K. Kanter est une des seules à s'en préoccuper ceci dit).


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
sophia



Inscrit le: 03 Jan 2004
Messages: 18153

MessagePosté le: Ven Déc 14, 2018 3:25 pm    Sujet du message: Répondre en citant

A signaler, ce programme très intéressant, dimanche 16 décembre, à la Cinémathèque du Centre Pompidou, qui permettra de voir, parmi d'autres trésors restaurés, Mlle Carlotta Zambelli, filmée par Paul Nadar.
https://www.bpi.fr/2018/cinema-des-premiers-temps


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
sophia



Inscrit le: 03 Jan 2004
Messages: 18153

MessagePosté le: Lun Déc 17, 2018 5:57 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Citation:
Casse-noisette également filmé en direct avec le Bolchoï le 23 décembre.
La distribution du jour est parue et après les couples Kaptsova/Ovcharenko et Nikulina/Rodkin, précédemment filmés, ce sont Krysanova/Chudin qui officieront dans les rôles de Marie et du Prince (quelques jeunes espoirs dans les seconds rôles...).
https://www.bolshoi.ru/en/performances/62/roles/#20181223180000


Margarita Shrainer remplace Ekaterina Krysanova pour la retransmission.
https://www.bolshoi.ru/en/performances/62/roles/#20181223180000


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
haydn
Site Admin


Inscrit le: 28 Déc 2003
Messages: 23862

MessagePosté le: Lun Déc 17, 2018 6:26 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Et l'épisode 03 saison 1819 de la web série de Pathé Live est en ligne - Autour de Casse-Noisette donc, mais avec Semyon Chudin et Daria Khokhlova :




Dans les coulisses de Casse-Noisette : le Ballet du Bolchoï au cinéma saison 18/19 l EP 3 (version française)



Behind the scene of The Nutcracker: Bolshoi Ballet in cinema season 18/19 (English version)



_________________
Un petit "j'aime" sur la page Facebook de Dansomanie : http://www.facebook.com/Dansomanie/
Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
sophia



Inscrit le: 03 Jan 2004
Messages: 18153

MessagePosté le: Lun Déc 17, 2018 7:18 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Ekaterina Krysanova semble blessée, car c'est elle aussi qui devait assurer la représentation de Roméo et Juliette aux côtés de Guillaume Côté, pour laquelle elle a finalement été remplacée par Evguénia Obraztsova.


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Dansomanie Index du Forum -> Tout sur la danse Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Aller à la page Précédente  1, 2, 3 ... 125, 126, 127
Page 127 sur 127

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous pouvez voter dans les sondages de ce forum


Nous Contacter
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Traduction par : phpBB-fr.com