Dansomanie Index du Forum
Connexion S'enregistrer FAQ Liste des Membres Rechercher Dansomanie Index du Forum

Deutschland / Germany : Berlin, Hamburg, Stuttgart...
Aller à la page Précédente  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Dansomanie Index du Forum -> ダンソマニ 日本語バージョン- Dansomanie en Japonais
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
mizuko



Inscrit le: 16 Avr 2006
Messages: 13252
Localisation: tokyo

MessagePosté le: Lun Fév 27, 2017 4:08 pm    Sujet du message: Répondre en citant

[本家より]

ハンブルグ・バレエが、『かもめ』の上演後、3人のダンサーのソリスト昇格を発表しました。菅井円加さん、Emilie Mazon、Jacopo Bellussi です。おめでとうございまーす!

https://www.instagram.com/p/BQ_Svq6BPB6/


以下は本家より。

    John Neumeier ernennt drei neue Solisten nach erfolgreicher Wiederaufnahme von „Die Möwe“

    Weitere Rollendebüts in den kommenden sechs Vorstellungen

    Mit der erfolgreichen Wiederaufnahme von John Neumeiers Ballett „Die Möwe“ nach Anton Tschechow setzte das Hamburg Ballett am gestrigen Abend den Saison-Schwerpunkt zu choreografischen Interpretationen von russischer Literatur fort. Nach der Vorstellung lobte John Neumeier die Leistung seiner Compagnie und nahm die umjubelte Wiederaufnahme zum Anlass, um mit einer Tradition zu brechen: Statt wie bisher im Anschluss an die „Nijinsky-Gala“ entschied sich John Neumeier dazu, bereits jetzt drei Beförderungen auszusprechen. Die Tänzerinnen Emilie Mazoń und Madoka Sugai sowie der Tänzer Jacopo Bellussi steigen mit Beginn der kommenden Spielzeit in den Rang der Solisten auf. Herzliche Gratulation!

    Mit der aktuellen Neueinstudierung des Balletts „Die Möwe“ gibt John Neumeier zwei jungen Tänzerinnen die Möglichkeit, in der weiblichen Hauptrolle zu debütieren. In der gestrigen Wiederaufnahme interpretierte Emilie Mazoń die anspruchsvolle Rolle der Nina Saretschnaja an der Seite von Marc Jubete als Konstantin Trepljow. Am 9. und 10. März wird die Hauptrolle von der Tänzerin Georgina Hills verkörpert, an ihrer Seite ist der Solist Christopher Evans erstmals als Konstantin Trepljow zu sehen. In diesen Vorstellungen sind weitere Rollendebüts zu erleben: Die Solistin Xue Lin gibt ihr Debüt als Mascha, Jacopo Bellussi übernimmt erstmalig die Rolle des Semjon Medwedenko und der Solist Karen Azatyan ist zum ersten Mal als Boris Trigorin zu erleben.


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur
mizuko



Inscrit le: 16 Avr 2006
Messages: 13252
Localisation: tokyo

MessagePosté le: Mer Avr 12, 2017 1:32 pm    Sujet du message: Répondre en citant

ハンブルクバレエが2017/2018シーズンを発表しました。誰もがちょっと驚いたのは、ヌレエフ版の『ドン・キホーテ』のレパートリー入り。しかも、マニュエル・ルグリ演出でございます。衣装と美術はニコラス・ジョージアディス。ノイマイヤーによる新作は、「ベートーベン・プロジェクト」。シーズン最後のバレエ週間で初演の予定です。それから!来年2月に日本公演があります~。 Surprised 東京で『椿姫』、「ノイマイヤーの世界」、『ニジンスキー』、京都「ノイマイヤーの世界」です!

以下、本家から貼り付けまーす。



La saison 2017-2018 du Ballet de Hambourg a été annoncée ce matin en conférence de presse par John Neumeier. Une petite surprise, l'arrivée au répertoire de la compagnie du Don Quichotte de Noureev (dans la version du ballet de Vienne), qui sera remonté par Manuel Legris, avec la compagnie hambourgeoise.


    The 2017/2018 Season of the Hamburg Ballet John Neumeier – An Overview :

    During the 2017/2018 season the Hamburg Ballet focuses on “classics”. The highlight of this programming focus is the world premiere of John Neumeier’s ballet Beethoven Project (working title) on June 24, 2018. In anticipation of Ludwig van Beethoven’s 250th birthday, the chief choreographer of the Hamburg Ballet dedicates an evening-length ballet to this truly classical composer for the first time.

    On September 17, 2017, during the joint opening weekend of Hamburg Ballet and Hamburg State Opera, the ballet programme features the revival of Chopin Dances. This includes two ballet classics by Jerome Robbins from the 1950s and 1960s which the Hamburg Ballet has been presenting as one evening since 2010. The season’s second revival, Illusionen – wie Schwanensee, continues the seasonal focus on April 8, 2018. The tale of Swan Lake has become almost a synonym for classical ballet today. In his independent version of 1976, John Neumeier combined the myth of the libretto with the historical personality of the Bavarian King Ludwig II, known as the “Fairy-Tale King”, and biographical aspects of the composer Piotr Tchaikovsky’s life.

    Another season premiere at the Hamburg Ballet is Don Quixote on December 10, 2017. It is also the anniversary production commemorating the 200th birthday of the choreographer Marius Petipa in 2018. To John Neumeier, this ballet is one of the masterworks of classical choreography, and he deliberately chose Rudolf Nureyev’s version: “In my opinion, this version of the ballet has the most convincing individual figures, both in choreographic and dramaturgical terms. This also brings out the quality of the Hamburg Ballet particularly effectively,” thus the Artistic Director of the Hamburg Ballet.

    The world premiere of John Neumeier’s Beethoven Project also opens the 44th Hamburg Ballet Days, which conclude on July 8, 2018 with the Nijinsky Gala XLIV and its international cast. During the two-week festival, John Neumeier’s creations of recent years can be viewed in short succession, including Anna Karenina, Turangalîla, Duse and Das Lied von der Erde. In addition, July 3 and 4, 2018 will see two performances by the National Ballet of Canada, this year’s guest company at the festival.

    Four times per season, the popular Ballet Workshops continue. In these matinee performances, John Neumeier explains the dance-historical background of his ballets and gives insights into his creative process. The Ballet School of the Hamburg Ballet presents the breadth of its artistic training programmes under the title Erste Schritte (First Steps) on April 26 and June 25, 2018. From February 26 to 28 and March 2 to 4, 2018, the theatre classes of the Ballet School give guest performances at the Ernst Deutsch Theater, showing student choreographies as final practical exams at the Werkstatt der Kreativität IX (Workshop of Creativity IX). On March 10 and 11, the Hamburg Ballet’s Young Choreographers will present their own works at the opera stabile.

    The 2017/2018 season sees the Hamburg Ballet on tour in Germany and abroad – showing a total of five different ballets, one ballet workshop and a gala programme. In October 2017 the company travels to its annual autumn residency at the Baden-Baden Festspielhaus, giving a guest performance of St. Matthew’s Passion that same month in Moscow, in honour of the 500-year anniversary of the Reformation. In February 2018 the Hamburg Ballet undertakes an extensive tour of Japan, with performances in Tokyo and Kyoto. And completing its tour season, the Hamburg Ballet appears at the Theater an der Wien in Vienna in May 2018.



    Durant la saison 2017 /2018, le ballet de Hambourg se concentrera sur les "classiques". Le point culminant de la saison sera le "Beethoven project" (titre provisoire) de Joh Neumeier le 24 juin 2018. Anticipant les célébrations du 250ème anniversaire de la naissance de Beethoven [2020, ndlr...], le chorégraphe en chef du Ballet de Hambourg dédie pour la première fois un ballet d'une soirée entière à ce compositeur authentiquement classique [sic].

    Le 17 septembre 2017, durant la semaine inaugurale de la saison au Ballet et à l'Opéra de Hambourg, le programme fera revivre Chopin Dances. Cette soirée comportera deux classiques de Jerome Robbins datant des années 1950 et 1960, que le Ballet de Hambourg a pris l'habitude de donner en un seul spectacle depuis 2010. Le second "revival" de la saison, Illusionen – wie Schwanensee aura lieu le 8 avril 2018. Le conte du Lac des cygnes est devenu aujourd'hui quasiment synonyme de ballet classique. Dans sa version originale de 1976, John Neumeier a mêlé la mythologie du livret initial a la personnalité du roi Louis II de Bavière - connu comme le "roi de conte de fées" - et des aspects de la vie de Tchaïkovski.

    Une autre première de cette saison au Ballet de Hambourg sera Don Quichotte, le 10 décembre 2017. Ce sera la production commémorative du 200ème anniversaire de la naissance de Marius Petipa, en 2018. Pour John Neumeier, ce ballet est l'un des chefs-d’œuvre de la chorégraphie classique et il en a choisi délibérément la version de Rudolf Nouréev : "A mon avis, cette version du ballet caractérise les personnages individuels de la manière la plus convaincante, tant en termes chorégraphiques que dramaturgiques. Elle mettra aussi en valeur les qualités du Ballet de Hambourg de manière particulièrement spectaculaire", selon le Directeur artistique de la compagnie.

    La création mondiale du "Beethoven project" de John Neumeier ouvrira les 44èmes Ballett-Tage, qui s'achèveront le 8 juillet 2018 par le 44ème Gala Nijinsky et sa distribution de solistes internationaux. Durant les deux semaines du festival, se succéderont plusieurs créations récentes de John Neumeier, notamment Anna Karénine, Turangalîla, Duse et Le Chant de la Terre. En plus, deux représentations du Ballet National du Canada - qui sera la troupe invitée du festival cette année - seront données le 3 et le 4 juillet 2018.

    Quatre fois par saison ont lieu les très populaires "Ballet Workshops". Au cours de ces matinées, John Neumeier explique le contexte chorégraphique et historique de ses ouvrages et montre les aspects intérieurs de son travail créatif. L'école du Ballet de Hambourg présentera le fruit de ses programmes d'éducation artistique sous le titre Erste Schritte ("Premiers pas") le 25 avril et le 26 juin 2018. Du 26 au 28 février et du 2 au 4 mars 2018, les grandes classes de l'école de danse se produiront en invités au Ernst Deutsch Theater, avec des chorégraphies réalisées par les élèves, qui tiennent lieu d'examen pratique de fin d'études, dans le cadre de la "Werkstatt der Kreativität IX" ("Atelier de la Créativité IX"). Le 10 et le 11 mars [2018], les jeunes chorégraphes du Ballet de Hambourg présenteront leur propres œuvres à l'Opéra Stablile [la seconde scène de l'Opéra de Hambourg, nommée ainsi en l'honneur du célèbre baryton italien Mariano Satabile, ndlr].

    La saison 2017-2018 verra le Ballet de Hambourg en tournée en Allemagne et à l'étranger ; un total de cinq ouvrages différents seront présentés, ainsi qu'un atelier chorégraphique et un gala de danse. En octobre, la compagnie prendra sa résidence habituelle au Festspielhaus de Baden-Baden, et donnera le même mois une représentation de La Passion selon Saint-Matthieu en commémoration du 500ème anniversaire de la Réforme [l'église orthodoxe russe célèbre-t-elle la publication des 95 thèses de Luther à Wittemberg en 1517?! ndlr]. En février 2018, le Ballet de Hambourg entreprendra une grande tournée au Japon, avec des représentations prévues à Tokyo et à Kyoto. Enfin, la compagnie achèvera sa saison hors les murs au Theater and der Wien, à Vienne, en mai 2018.


Infos -> http://www.hamburgballett.de/en/news/editorial.php


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur
mizuko



Inscrit le: 16 Avr 2006
Messages: 13252
Localisation: tokyo

MessagePosté le: Mer Avr 12, 2017 1:37 pm    Sujet du message: Répondre en citant

ツアー情報

http://www.hamburgballett.de/en/spielplan/gastspiele.php

Citation:
The Hamburg Ballet on Tour

Baden Baden
Festspielhaus | Info & Tickets
The Song of the Earth
October 7 and 8, 2017

Workshop
October 8, 2017

Nijinsky
October 13, 14 and 15, 2017



Moscow
Tchaikovsky Concert Hall | Website
Saint Matthew Passion
October 25, 2017



Tokyo
Bunka Kaikan
Lady of the Camellias
February 2, 3 and 4, 2018

The World of John Neumeier
February 7, 2018

Nijinsky
February 10 and 11, 2018



Kyoto
ROHM Theater
The World of John Neumeier
February 16, 2018




Vienna
Theater an der Wien | Info & Tickets
The Seagull
May 7 and 8, 2018


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur
mizuko



Inscrit le: 16 Avr 2006
Messages: 13252
Localisation: tokyo

MessagePosté le: Jeu Nov 23, 2017 12:02 pm    Sujet du message: Répondre en citant

ハンブルグ・バレエの『ドン・キホーテ』の初日が近づいています。ヌレエフ版、マニュエル・ルグリ演出でございますよ。いくらダンサーのレベルが高くても、プティパのクラシックで、最後にグランフェッテを含むグラン・パ・ド・ドゥを踊るとなると、菅井円加さんの出番でしょう。公式サイトにキャストはまだ発表されてないながら、ハンブルグ・バレエの Journal のドンキ特集では菅井さんがアレクサンダー・トルーシュとカバーを飾っております。

http://www.hamburgballett.de/downloads/journal/journal_17_18_2.pdf?m=1510419440&

中には見事なグランパドシャの写真も。1ページを割いたインタビュー記事も入っています!
ドンキのレパートリー入りについては、ノイマイヤー、ルグリへのインタビューもありますよー。




http://www.hamburgballett.de/en/spielplan/play.php?AuffNr=146166

Ballet by Rudolf Nurejev after Marius Petipa

Don Quixote

Music: Ludwig Minkus
Choreography: Rudolf Nurejew, Marius Petipa
Set and Costumes: Nicholas Georgiadis
Staging: Manuel Legris

2 hours 45 minutes | 2 intermissions

Premiere in Hamburg:
Hamburg Ballett, December 10, 2017

Dates:
Sunday 10. Dec. 2017, 6.00 pm
Tuesday 12. Dec. 2017, 7.30 pm
Thursday 14. Dec. 2017, 7.30 pm
Friday 15. Dec. 2017, 7.30 pm
Thursday 21. Dec. 2017, 7.30 pm
Saturday 13. Jan. 2018, 7.30 pm
Thursday 18. Jan. 2018, 7.30 pm
Sunday 21. Jan. 2018, 2.30 pm
Sunday 21. Jan. 2018, 7.00 pm


ちなみに、今回の公演の舞台セットはウィーン国立からのレンタルだそうです。


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur
mizuko



Inscrit le: 16 Avr 2006
Messages: 13252
Localisation: tokyo

MessagePosté le: Dim Déc 10, 2017 2:43 pm    Sujet du message: Répondre en citant

ハンブルグ・バレエのヌレエフ版『ドン・キホーテ』がいよいよ開幕です。初日のキトリはやはり菅井円加さん! バジルはアレクサンドル・トルーシュでっす。

> Cast



Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur
mizuko



Inscrit le: 16 Avr 2006
Messages: 13252
Localisation: tokyo

MessagePosté le: Jeu Déc 14, 2017 3:09 pm    Sujet du message: Répondre en citant

ドイツのテレビ局のルポ映像! 菅井円加さん、トルーシュ、ルグリ、ノイマイヤーへのインタビューも入ってます。最後、第3幕の最後のとこが出てきますが、円加さんがかっこよくて涙出ましたー。

https://www.ndr.de/fernsehen/sendungen/hamburg_journal/Don-Quixote-Feuriger-Start-in-Ballett-Saison,hamj62464.html


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur
mizuko



Inscrit le: 16 Avr 2006
Messages: 13252
Localisation: tokyo

MessagePosté le: Dim Déc 17, 2017 12:31 pm    Sujet du message: Répondre en citant

ハンブルグ・バレエ『ドン・キホーテ』の新しい trailer!

https://youtu.be/3OfhPn7IPxU


公式サイトには写真もたくさん出ています。
http://www.hamburgballett.de/en/spielplan/play.php?AuffNr=146166


第二キャストでは、有井舞耀さんがキトリ! バジルはクリストファー・エヴァンスです。


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur
mizuko



Inscrit le: 16 Avr 2006
Messages: 13252
Localisation: tokyo

MessagePosté le: Mer Mar 21, 2018 7:26 am    Sujet du message: Répondre en citant

[本家より]

ゼレンスキー率いるバイエルン国立ミュンヘン・バレエの2018-2019シーズンも発表されています。新しくレパートリー入りするのはバランシンの『ジュエルズ』のみ。古典寄りの手堅い、というか、今シーズンとほとんど変わらないプログラムです。

https://www.staatsoper.de/en/18-19/ballet17-18.html

    PREMIERE - BALANCHINE: JEWELS
    PREMIERE: JUNGE CHOREOGRAPHEN
    CRANKO: DER WIDERSPENSTIGEN ZÄHMUNG
    CRANKO: ONEGIN
    GRIGOROVICH: SPARTACUS
    WAYNE MCGREGOR: PORTRAIT WAYNE MCGREGOR
    NEUMEIER: DIE KAMELIENDAME
    NEUMEIER: DER NUSSKNACKER
    PETIPA/BARRA: RAYMONDA
    SPUCK: ANNA KARENINA
    WHEELDON: ALICE IM WUNDERLAND
    BALLETTFESTWOCHE 2019, 11.-18.04.
    MATINEEN DER HEINZ-BOSL-STIFTUNG





    Jewels 『ジュエルズ』(バランシン)
    (Balanchine / Fauré / Stravinsky / Tchaïkovski)

    Bayerischen Staatsballetts
    Bayerisches Staatsorchester dir. Robert Reimer
    Piano solo : Adrian Oetiker Oct / Nov - Dmitry Mayboroda Avr / Juil

    Nationaltheater
    Sa, 27.10.18 19:30
    Di, 28.10.18 19:30
    Je, 01.11.18 18:00
    Sa, 03.11.18 19:30
    Me, 03.04.19 19:30
    Je, 11.04.19 19:30
    Di, 21.04.19 18:00
    Jeu, 04.07.19 19:30


    Junge Choreographen 「Young Choreographers」
    Andrey Kaydanovskiyによる新作の予定

    Solistes et troupe du Bayerischer Staatsballett

    Prinzregententheater
    Ve, 28.06.19 19:30
    Di, 30.06.19 19:30
    Lu, 01.07.19 19:30


    Der Widerspenstigen Zähmung 『じゃじゃ馬慣らし』(クランコ)
    (Cranko / Stolze / Domenico Scarlatti )

    Solistes et troupe du Bayerischer Staatsballett
    Bayerisches Staatsorchester dir. Myron Romanul

    Nationaltheater
    Ma, 12.03.19 20:00
    Ve, 15.03.19 19:30
    Di, 14.04.19 19:00
    Di, 16.06.19 15:00
    Di, 16.06.19 19:30
    Me, 19.06.19 19:30


    Onegin 『オネーギン』(クランコ)
    (Cranko / Stolze / Tchaïkovski)

    Solistes et troupe du Bayerischer Staatsballett
    Bayerisches Staatsorchester dir. Myron Romanul

    Nationaltheater
    Ve, 01.03.19 20:00
    Sa, 02.03.19 19:30
    Sa, 09.03.19 19:30
    Lu, 18.03.19 19:30
    Sa, 13.04.19 19:30


    Spartacus 『スパルタクス』(グリゴローヴィチ)
    (Grigorovich / Katchaturian)

    Solistes et troupe du Bayerischer Staatsballett
    Bayerisches Staatsorchester dir. Karen Durgaryan

    Nationaltheater
    Lu, 25.03.19 19:30
    Ve, 29.03.19 19:30
    Lu, 01.04.19 19:30
    Lu, 15.04.19 19:30
    Me, 08.05.19 19:30
    Sa, 11.05.19 19:30
    Me, 22.05.19 19:30
    Ve, 31.05.19 19:30


    Portrait Wayne McGregor ウェイン・マクレガー プログラム

    Solistes et troupe du Bayerischer Staatsballett
    Bayerisches Staatsorchester dir. Koen Kessels Fév / Avr - Geoffrey Paterson en juin


    Kairos
    (McGregor / Richter)

    Creation [AT]
    (McGregor / Saariaho)

    Borderland
    (McGregor / Saariaho)

    Nationaltheater
    Ve, 01.02.19 19:30
    Lu, 04.02.19 19:30
    Di, 17.02.19 19:30
    Ma, 16.04.19 19:30
    Ve, 07.06.19 19:30
    Sa, 08.06.19 19:30
    Sa, 22.06.19 19:30
    Sa, 29.06.19 18:00


    Die Kameliendame 『椿姫』(ノイマイヤー)
    (Neumeier / Chopin)

    Solistes et troupe du Bayerischer Staatsballett
    Dmitry Mayboroda (10. / 11. / 13. Jan) / Wolfgang Manz (26. Jan / 08. / 12. Avr), piano solo
    Bayerisches Staatsorchester dir. Michael Schmidtsdorff

    Nationaltheater
    Je, 10.01.19 19:30
    Ve, 11.01.19 19:30
    Di, 13.01.19 19:30
    Sa, 26.01.19 19:30
    Lu, 08.04.19 19:30
    Ve, 12.04.19 19:30


    Der Nussknacker 『くるみ割り人形』(ノイマイヤー)
    (Neumeier / Tchaïkovski)

    Solistes et troupe du Bayerischer Staatsballett
    Bayerisches Staatsorchester dir. Robertas Šervenikas

    Nationaltheater
    Di, 09.12.18 19:30
    Ve, 14.12.18 19:30
    Ma, 18.12.18 19:30
    Me, 26.12.18 15:00
    Me, 26.12.18 19:30
    Ve, 28.12.18 19:30
    Me, 02.01.19 19:30
    Ve, 04.01.19 19:30


    Raymonda 『ライモンダ』(プティパ/レイ・バラ)
    (Barra / Petipa / Glazounov)

    Solistes et troupe du Bayerischer Staatsballett
    Bayerisches Staatsorchester dir. Michael Schmidtsdorff

    Nationaltheater
    Sa, 06.10.18 20:00
    Me, 10.10.18 19:30
    Sa, 19.01.19 19:30
    Di, 20.01.19 18:00


    Anna Karenina 『アンナ・カレーニナ』(シュプック)
    (Spuck / Rachmaninov / Lutosławski / Tsintsadze / Bardanashvili)

    Solistes et troupe du Bayerischer Staatsballett
    Adrian Oetiker (Oct / Nov) - Dmitry Mayboroda (Avr / Mai), piano solo
    Bayerisches Staatsorchester dir. Robertas Šervenikas

    Nationaltheater
    Lu, 01.10.18 20:00
    Me, 03.10.18 18:00
    Sa, 13.10.18 20:00
    Ma, 06.11.18 19:30
    Je, 18.04.19 19:30
    Ve, 17.05.19 19:30
    Di, 19.05.19 19:30


    Alice im Wunderland 『不思議の国のアリス』(ウィールドン)
    (Wheeldon / Talbot)

    Solistes et troupe du Bayerischer Staatsballett
    Bayerisches Staatsorchester dir. Tom Seligman (Nov), Myron Romanul (Fev / Avr)

    Nationaltheater
    Sa, 17.11.18 19:30
    Je, 22.11.18 19:30
    Di, 25.11.18 14:00
    Di, 25.11.18 19:30
    Ve, 30.11.18 19:30
    Ve, 22.02.19 19:30
    Di, 24.02.19 14:00
    Di, 24.02.19 19:30
    Ma, 26.02.19 19:30
    Me, 17.04.19 18:00



    Ballettfestwoche 2019 バレエ週間2019
    2019年4月11日~18日

    『ジュエルズ』 2019年4月11日(木)
    『椿姫』 2019年4月12日(金)
    『オネーギン』 2019年4月13日(土)
    「Matinee of the Heinz-Bosl-Stiftung」 2019年4月14日(日)
    『じゃじゃ馬慣らし』 2019年4月14日(日)
    『スパルタクス』 2019年4月15日(月)
    「Prtrait - Wayne McGregor」 2019年4月16日(火)
    『不思議の国のアリス』 2019年4月17日(水)
    『アンナ・カレーニナ』 2019年4月18日(木)




バイエルン国立は livestreamも時々やってくれるのですが、2018/2019シーズンのスケジュールはまだ出てないのか探せませんでした。一方で、今シーズンはバレエはあと1回チャンスがあります!

Portrait Wayne McGregor 2018年6月23日(土) 現地19:30pm
Kairos / Creation [AT] / Borderland

ここは最近は livestreaming後に録画を24時間限定でオンデマンド配信してくれるようになったみたいですね。Twitterをフォローしてるといいかも --> STAATSOPER TV.JP

で、んーあれ?次回は7月みたいなことが書いてありますけど、livestreamされた公演全部はオンデマンド配信してくれないのかしら? なんかよくわかんないんですよねー。


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur
mizuko



Inscrit le: 16 Avr 2006
Messages: 13252
Localisation: tokyo

MessagePosté le: Mer Mar 21, 2018 7:33 am    Sujet du message: Répondre en citant

[本家より]

それとちょっと遅くなりましたが、ベルリン国立の2018-2019シーズンもご紹介しておきますね。ヨハネス・オーマンのファーストシーズンとなりますが、懸念に反してクラシックの多いラインナップになっています。なお、Co-directorのサシャ・ヴァルツは2019/2020シーズンから加わります。ただ2018/2019シーズンの発表にはオーマンに並んで出席したそうです。また、この席で新しく加入する3人のプリンシパルについても正式に発表されました。ノルウェー国立バレエからヨランダ・コレーラ、ABTからダニール・シムキン、バイエルン国立からアレハンドロ・ヴィレリェス・ゴンザレスです。

ラインナップの概要がカレンダーで発表されてるみたいなので、公演日程は省きまーす。

http://www.staatsballett-berlin.de/en/Kalender_2018_2019

『ラ・バヤデール』(ラトマンスキー)*新作
『ラ・シルフィード』/『ナポリ』より第3幕(アンダーソン)*レパートリー入り
「Stijn Celis / Sharon Eyal」*新作
「Anouk Van Dijk / Sharon Eyal」*新作
「バランシン/フォーサイス/シーガル」*新作(シーガル)

『くるみ割り人形』(ブルラーカ/メドヴェーデフ)
『オネーギン』(クランコ)
『ロミオとジュリエット』(クランコ)
『白鳥の湖』(パトリス・バール)


来シーズンよりカンパニーとベルリン国立バレエ学校の関係をより近くて強いものにするため、バレエ学校の生徒たちに『ナポリ』と『くるみ割り人形』の公演に参加してもらうことにしたとの発表もあったそうです。(今まではこういうのはなかったのかしらと思いますが。)バレエ学校はこれに加え、二つの学校公演をコーミッシェオーパーにて行う予定です。


    J. Öhman und S. Waltz stellen fünf Premieren und vier Wiederaufnahmen vor
    Präsentation der Spielzeit 2018/2019

    Berlin, 26. Februar 2018 --- Am heutigen Montag um 11.00 Uhr stellten Johannes Öhman und Sasha Waltz das Programm der ersten Saison der neuen Intendanz beim Staatsballett Berlin vor. Zu Beginn der Spielzeit 2018/2019 wird Johannes Öhman die Intendanz übernehmen, Sasha Waltz wird ab der Saison 2019/2020 mit ihm gemeinsam die Compagnie leiten. Als Premieren wurden die klassischen Ballettproduktionen „La Bayadère“ von Alexej Ratmansky und „La Sylphide | Napoli“ von Frank Andersen sowie die mehrteiligen Ballettabende „Celis | Eyal“, „Van Dijk | Eyal“ und „Balanchine | Forsythe | Siegal“ vorgestellt. Verstärkt werden soll die Zusammenarbeit mit der Staatlichen Ballettschule Berlin, die an drei Produktionen beteiligt ist sowie Vorstellungen in der Staatsoper Unter den Linden und der Komischen Oper Berlin erhält. Vorgestellt wurden außerdem die neuen Ersten Solotänzerinn en und –tänzer Yolanda Correa, Daniil Simkin, und Alejandro Virelles Gonzalez.

    Anlässlich der Jahrespressekonferenz des Staatsballetts Berlin stellte der zukünftige Intendant Johannes Öhman heute den Spielplan für die Saison 2018/2019 gemeinsam mit Sasha Waltz vor, die ab der Saison 2019/2020 mit ihm in einer Co-Intendanz die Compagnie leiten wird. Fünf Premieren – darunter drei Kreationen – und vier Wiederaufnahmen stehen auf dem Spielplan. Alexei Ratmansky, einer der führenden Choreographen und sensibler Kenner der Ballett-Tradition, wird „La Bayadère“ im Geiste Petipas neu erschaffen. Mit Kreationen beauftragt wurde zum einen Anouk van Dijk für die Bühne der Komischen Oper Berlin und zum anderen Richard Siegal, dessen neues Stück im Rahmen des dreiteiligen Abends „Balanchine | Forsythe | Siegal“ uraufgeführt werden wird. Frank Andersen überträgt Auguste Bournonvilles „La Sylphide“ und den dritten Akt „Napoli“, zwei Schlüsselw erke, die den Anspruch Bournonvilles zum Ausdruck bringen, tänzerische Virtuosität nie ohne inneren Ausdruck auszufüh¬ren. Außerdem werden zwei zeitgenössische Choreographen, Stijn Celis und Sharon Eyal, je eines ihrer erfolgreichen Werke erstmals in Berlin präsentieren. Wieder zurück ins Repertoire kommen Yuri Burlakas/Vasily Medvedevs „Der Nussknacker“ sowie John Crankos „Onegin“ und „Romeo und Julia“, weiter gespielt werden wird Patrice Barts „Schwanensee“.

    „Wir ehren die Vergangenheit und erschließen die Zukunft: Für uns beide ist es wichtig, neue Werke zu zeigen, Kreationen für die Compagnie in Auftrag zu geben und zugleich auch das reiche Erbe des Tanzes seit Bestehen dieser Kunstform sichtbar zu machen“, so Johannes Öhman über die langfristige Vision für die künstlerische Gestaltung des Spielplans in der Co-Intendanz.

    Um den Nachwuchs zu fördern, wird bereits in der kommenden Saison die Zusammenarbeit mit der Staatlichen Ballettschule Berlin verstärkt, deren Schülerinnen und Schüler in den Produktionen „La Bayadère“, „La Sylphide | Napoli“ sowie „Der Nussknacker“ mitwirken. Neben den traditionellen Vorstellungen der Schule auf der Bühne der Staatsoper Unter den Linden wird außerdem ein zweiter Ballettabend an der Komischen Oper Berlin zu sehen sein.

    Vorgestellt wurden auch Neuzugänge im Ensemble: Yolanda Correa vom Norwegischen Nationalballett, Daniil Simkin vom American Ballet Theatre sowie Alejandro Virelles Gonzalez vom Bayerischen Staatsballett – in ihren bisherigen Compagnien bereits alle Erste Solotänzer und nun auch beim Staatsballett Berlin – werden ab 2018/2019 Teil des Ensembles.



    J. Öhman and S. Waltz present five premieres and four revivals
    Presentation of the 2018/2019 season

    Berlin, 26 February 2018 --- On Monday morning, 11.00 am, Johannes Öhman and Sasha Waltz presented the program of the 2018/2019 season, when Johannes Öhman starts as the new Director of the Staatsballett Berlin. Sasha Waltz will follow him to work in a Co-directorship from 2019/2020 on. The classical ballet productions “La Bayadère” by Alexej Ratmansky and “La Sylphide | Napoli” by Frank Andersen as well as the double or triple bills “Celis | Eyal”, “Van Dijk | Eyal” and “Balanchine | Forsythe | Siegal” will be the premieres of the season. Further news were the intensification of cooperation with the Staatliche Ballettschule Berlin as the students will take part in three productions and will present their own performances at the Staatsoper Unter den Linden and Komische Oper Berlin. Yolanda Correa, Daniil Simkin, and Alejandro Virelles Gonzalez were presented as new principals to the company.

    In the framework of the annual press conference of the Staatsballett Berlin, the upcoming Artistic Director Johannes Öhman presented the program of the 2018/2019 season together with Sasha Waltz, who will follow him to work in a Co-directorship from the 2019/2020 season onwards. Five premieres, including three creations and four repertory revivals are planned. Alexei Ratmansky, one of the leading choreographers working today and a sensitive connoisseur of the ballet tradition, will recreate “La Bayadère” in the spirit of Marius Petipa. Creations are commissioned by Anouk van Dijk, who will be staging her work in an evening at the Komische Oper Berlin, and by Richard Siegal, whose creation is a part of the evening “Balanchine | Forsythe | Siegal”. Frank Andersen is staging Auguste Bournonville’s “La Sylphide” and the third act of “Napoli”, which is famous for Bournonville’s insis¬tence on virtuosity in dance without compromising on inner expression. And two contemporary choreographers, Stijn Celis and Sharon Eyal, will each present one of their acclaimed choreographies in Berlin for the first time. Returning to the repertoire are “Swan Lake” by Patrice Bart, “The Nutcracker” by Medvedev/Burlaka and “Onegin” and “Romeo and Juliet” by John Cranko.

    “We are honouring the past and we embrace the future. For both of us it is important to introduce and create new original works for the company as well as display the rich heritage of dance from its beginnings to the present day“, says Johannes Öhman about the long-term vision of the artistic curation in the Co-directorship.

    In a move to foster new talent the cooperation with the Staatliche Ballettschule Berlin will be intensified, with students performing in “La Bayadère”, “La Sylphide | Napoli” and “The Nutcracker”. In addition to the traditional stage programs at the Staatsoper Unter den Linden, a second evening will be shown at the Komische Oper Berlin.

    Finally, new members of the company were presented: Yolanda Correa from the Norwegian National Ballet, Daniil Simkin from the American Ballet Theatre and Alejandro Virelles Gonzalez from Bayerisches Staatsballett – all of whom are principals in their companies and will be at the Staatsballett Berlin – will be part of the ensemble from the beginning of the new season.


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur
mizuko



Inscrit le: 16 Avr 2006
Messages: 13252
Localisation: tokyo

MessagePosté le: Mar Mar 27, 2018 3:12 pm    Sujet du message: Répondre en citant

[本家より]

ハンブルグ・バレエがジョン・ノイマイヤーとの契約を2023年まで延長したことを発表しました。通算で50年間カンパニーを率いるという計算になります。すごーい! それにとてもいいニュース!


    John Neumeier: Artistic Director and Chief Choreographer of the Hamburg Ballet until 2023

    The longstanding success story of the Hamburg Ballet will be continued




    The Supervisory Board of the Hamburg State Opera and the responsible committee of the Hamburg Senate have extended Prof. John Neumeier’s contract as Artistic Director and Chief Choreographer of the Hamburg Ballet, which currently expires in 2019, for four years until 2023. Since 1973, the honorary citizen of Hamburg has been Ballet Director and Chief Choreographer of the Hamburg Ballet and has since 1996 also held the position of General Manager. By extending his contract, the Hamburg Ballet continues its longstanding success story.

    Under John Neumeier’s directorship, the Hamburg Ballet has become one of the most important and internationally renowned cultural institutions. Recently, John Neumeier and his company were enthusiastically received by Japanese audiences during a major tour of the country; last week, John Neumeier presented the premiere of his new ballet “Anna Karenina” on the Historic Stage of the Bolshoi Theatre Moscow, as a coproduction whose world premiere had been celebrated at the Hamburg State Opera in July 2017. The creative energy of John Neumeier and his company will continue to evolve within Hamburg and during its international tours as cultural ambassador of the Hanseatic city. In order to enhance the profile of the Hamburg Ballet, the number of dancers will be increased by three additional posts from the 2018/19 season onwards. Furthermore, the city will continue to establish a reliable institutional basis for the National Youth Ballet of Germany and ensure the long-term survival of the John Neumeier Foundation which houses one of the largest private dance collections in the world.

    Dr. Carsten Brosda, Minister of Culture and Media: „John Neumeier and his company fascinate their worldwide audiences with unabated energy and creativity. They are unique ambassadors of the Cultural City of Hamburg. The sustained success of the Hamburg Ballet under the directorship of John Neumeier in Hamburg and its international reputation are truly impressive, and both inspire us to continue the success story of the Hamburg Ballet. As a result, John Neumeier will complete half a century as Artistic Director of the Hamburg Ballet – this is an outstanding achievement which marks an artistically unique era.”

    Prof. John Neumeier, Artistic Director and Chief Choreographer, Hamburg Ballet: „Although I have been Ballet Director of the Hamburg Ballet for 45 years, I still consider this position an extraordinarily fascinating mission in life: for me as an artist and choreographer, as General Manager of the Hamburg Ballet and, not least, as Honorary Citizen of the Free and Hanseatic City of Hamburg. My mental and physical health allows me to develop far-reaching plans for the future. With my decision to prolong the period of my Artistic Directorship at the Hamburg Ballet for four years, I also meet various expectations, e. g. from our renowned tour partners in Tokyo, Moscow and Vienna. There is no doubt that the Hamburg Ballet’s main focus is to enrich the cultural life of its artistic home city. However, under my direction it has also developed into a significant part of the international dance scene. To continue this honorary mission, together with Lloyd Riggins as Deputy Artistic Director, until 2023, holds special significance for me.”

    John Neumeier was appointed Artistic Director of the Hamburg Ballet in 1973 and is at present the longest-serving living ballet director in the world. He has been awarded numerous honours and awards, including being made an honorary citizen of the Free and Hanseatic City of Hamburg in 2007. The repertoire of the Hamburg Ballet includes all 158 of John Neumeier’s choreographies, and his company has given over 1.000 performances during 331 tours in 30 countries on five continents.




    John Neumeier bis 2023 Intendant des Hamburg Ballett

    Erfolgsgeschichte des Hamburg Ballett soll weiter ausgebaut werden




    Der Aufsichtsrat der Hamburgischen Staatsoper hat mit Zustimmung der zuständigen Kommission des Senates den 2019 auslaufenden Vertrag mit Prof. John Neumeier als Ballettintendant und Chefchoreograf des Hamburg Ballett bis 2023 verlängert. Hamburgs Ehrenbürger ist seit 1973 Ballettdirektor und Chefchoreograf des Hamburg Ballett und seit 1996 auch als Ballettintendant an der Staatsoper in Hamburg tätig. Mit der Vertragsverlängerung wird die Erfolgsgeschichte des Hamburg Ballett fortgeschrieben und weiter ausgebaut.

    Unter der Leitung von John Neumeier hat sich das Hamburg Ballett zu einer der wichtigsten Kulturinstitutionen mit internationalem Rang entwickelt. So hat Neumeier mit seiner Compagnie gerade erst auf einer großen Japan-Tournee das Publikum begeistert und letzte Woche auf der historischen Bühne des Bolschoi-Theaters in Moskau sein neues Ballett „Anna Karenina“ präsentiert, das als Koproduktion im Juli 2017 an der Hamburgischen Staatsoper uraufgeführt wurde. Die kreative Energie John Neumeiers und seiner Compagnie kann mit der Vertragsverlängerung weiterhin in der Stadt und als Kulturbotschafterin für Hamburg wirken. Zur weiteren Profilierung des Balletts wird die Compagnie bereits ab der Spielzeit 2018/19 um drei neue Tänzerstellen aufgestockt. Daneben wird die Stadt die Sicherung der Zukunft des Bundesjugendballetts sowie die dauerhafte Erhaltung der Sammlung und Stiftung John Neumeier, einer der größten privaten Ballettsammlungen der Welt, weiter verfolgen.

    Dr. Carsten Brosda, Senator für Kultur und Medien: „John Neumeier und seine Compagnie ziehen mit ungebremster Kraft und Kreativität das Publikum in ihren Bann und sind in der ganzen Welt herausragende Botschafter der Kulturstadt Hamburg. Der nachhaltige Erfolg des Hamburg Ballett unter John Neumeier in Hamburg und seine internationale Strahlkraft beeindrucken immer wieder aufs Neue und sind ein guter Grund, die Erfolgsgeschichte Hamburg Ballett weiterzuschreiben. Mit dieser Entscheidung wird John Neumeier ein halbes Jahrhundert lang an der Spitze des Hamburg Ballett stehen – das ist eine wahrhaft herausragende Leistung und eine künstlerisch einzigartige Ära.“

    Prof. John Neumeier, Ballettintendant und Chefchoreograf, Hamburg Ballett: „Auch nach 45 Jahren an der Spitze des Hamburg Ballett sehe ich diese Position als außerordentlich faszinierende Lebensaufgabe an: für mich als Künstler und Choreograf, als Ballettintendant und nicht zuletzt als Ehrenbürger der Freien und Hansestadt Hamburg. Meine geistige und physische Gesundheit erlaubt es mir, die Zukunft aktiv zu planen. Mit meiner Entscheidung, die Intendanz des Hamburg Ballett um vier weitere Jahre fortzuführen, löse ich vielfältige Erwartungen ein, auch von unseren renommierten Gastspielpartnern in Tokio, Moskau und Wien. Das Hamburg Ballett setzt zuallererst Impulse für das Kulturleben seiner künsterischen Heimat Hamburg. Daneben hat es sich unter meiner Leitung zu einer festen Größe in der internationalen Ballettszene entwickelt. Diese ehrenvolle Aufgabe gemeinsam mit Lloyd Riggins als Stellvertretendem Ballettdirektor bis 2023 fortzuführen, bedeutet mir sehr viel.“

    John Neumeier übernahm 1973 die Leitung des Hamburg Ballett und ist damit der dienstälteste Ballettdirektor der Welt. Er ist Träger zahlreicher Ehrungen und Auszeichnungen, unter anderem ist er seit 2007 Ehrenbürger der Freien und Hansestadt Hamburg. Im Repertoire des Hamburg Ballett befinden sich alle 158 Choreografien von John Neumeier, zusammen mit seiner Compagnie war er bislang bei mehr als 1.000 Vorstellungen auf 331 Gastspielen in 30 Ländern auf fünf Kontinenten zu erleben.


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur
mizuko



Inscrit le: 16 Avr 2006
Messages: 13252
Localisation: tokyo

MessagePosté le: Mar Mar 27, 2018 3:13 pm    Sujet du message: Répondre en citant

[本家より]

そして! 2018/2019シーズンが発表されました。新作はテネシー・ウィリアムズによる戯曲「ガラスの動物園」。2019年6月16日の第45回バレエ週間初日に初演の予定です。



    The 2018/2019 Season of the Hamburg Ballet John Neumeier – An Overview

    The 2018/2019 season of the Hamburg Ballet has “Threads of my Life” as its motto. After 45 years at the helm of the Hamburg Ballet, John Neumeier thus summarizes a programme he has selected from a highly personal perspective. After the worldwide success of A Streetcar Named Desire, John Neumeier continues his exploration of the works of the American playwright Tennessee Williams, presenting the world premiere of The Glass Menagerie. 75 years after Williams landed his first great stage hit with this work, John Neumeier’s ballet adaptation of the same name opens the 45th Hamburg Ballet Days on June 16, 2019.


    John Neumeier dedicates the winter premiere of the Hamburg Ballet, Brahms/Balanchine (December 9, 2018), to the legendary New York City Ballet director George Balanchine: “He has been, in a sense, a role model for me – not only because his many years of loyalty to the New York City Ballet are similar to my dedication to Hamburg – but because of his constant ability to renew dance. Firmly rooted in tradition, Balanchine’s creativity gave classical ballet contemporary form.” The production combines the opulent Brahms-Schoenberg Quartet with the comparatively intimate ballet Liebeslieder Walzer – to John Neumeier, a rarely-performed “jewel” among Balanchine’s choreographies.

    The exceptional highlight of the season is the evening of John Neumeier’s 80th birthday, when the choreographer himself moderates the Benefit Gala The World of John Neumeier (February 24, 2019). His vision is an independent ballet institution with the high-carat collection of his foundation as its core assets. This goal in mind, John Neumeier dedicates the proceeds of the Benefit Gala to the John Neumeier Foundation.

    On the season’s opening weekend, the Hamburg Ballet revives Bernstein Dances (September 9, 2018), thereby paying homage to John Neumeier’s personal friend Leonard Bernstein during Bernstein’s centennial. The Hamburg Ballet also marks the centennial of Jerome Robbins by performing Chopin Dances. The classical ballets The Nutcracker and Illusions – like Swan Lake (both by John Neumeier) and Don Quixote (by Rudolf Nureyev) also refer to an anniversary commemorated throughout the world: the 200th birthday of the groundbreaking ballet master and choreographer Marius Petipa.

    The 2018/2019 season programme illustrates the diversity of ballet genres which exemplify John Neumeier’s work as an artist and choreographer. In the field of symphonic ballet, these include not only the Beethoven Project (world premiere on June 24, 2018), but also the revival of All Our Yesterdays: Des Knaben Wunderhorn / Fifth Symphony of Gustav Mahler (February 17, 2019). Other works that must be mentioned are the literary ballets Anna Karenina and Lady of the Camellias, the sacred-music ballet Christmas Oratorio I-VI and John Neumeier’s genre-bending “total work of art”, Orphée et Eurydice, a co-production with the Lyric Opera Chicago and the Los Angeles Opera, which has its European premiere on February 3, 2019. Orphée et Eurydice is a production of the Hamburg State Opera including the Hamburg Ballet. Just as the production Brahms/Balanchine, this premiere is supported by the Foundation for the Support of the Hamburg State Opera.

    The 45th Hamburg Ballet Days (June 16 to 30, 2019) will be bookended by the world premiere of The Glass Menagerie by John Neumeier and the Nijinsky Gala XLV, the festive closing of the season. The festival presents the most interesting ballet productions of the season, including the opera Orphée et Eurydice. Furthermore, the renowned Dutch company Het Nationale Ballet presents works by the celebrated choreographer Hans van Manen on June 25 and 26, 2019. Featured works include Symphonies of the Netherlands and 5 Tangos. This is the third invitation John Neumeier has issued to this impressive guest company, following its appearances in the Hanseatic City in 1977 and 1990.

    Four times per season, the Hamburg Ballet hosts its popular Ballet Workshops. In these matinee performances, John Neumeier explains the historical background of his ballets, offering insights into his creative process. The Benefit Workshop on December 16, 2018 merits special mention, as its proceeds go to the dance foundation Stiftung Tanz.

    Behind this decision stands John Neumeier’s determination to support dancers’ careers, also beyond their successful phases. As the chairman of its supervisory board ever since the founding of the Stiftung Tanz, he has tried to offer dancers perspectives for their professional future after their active career. The positions for aspirants of the Hamburg Ballet also go back to his initiative: after completing their training, they are given the possibility to be introduced to a professional dancer’s work at the Hamburg Ballet. During the 2018/2019 season, all six aspirant positions are financed in full by the Friends of the Hamburg Ballet Center e.V.

    From February 25 to 27 and March 1 to 3, 2019, the School of the Hamburg Ballet celebrates the ten-year anniversary of the annual Workshop of Creativity. Since 2010, the theatre classes perform at the Ernst Deutsch Theater, showing their own choreographies as danced final theses. Just like the Workshop of Creativity, the creative format Young Choreographers enjoys the particular esteem of John Neumeier, the Director of the School of the Hamburg Ballet: together with their colleagues, dancers of the Hamburg Ballet develop their own choreographies in their free time, presenting them in a professional framework. After four seasons at the opera stabile, the Young Choreographers will now appear on a new stage. The place and dates for the new performance venue will be announced separately.

    The 2018/2019 season takes the Hamburg Ballet on tour in Germany and abroad – the company will show four different ballets, a ballet workshop and a gala programme outside Hamburg. In October 2018 the company travels to the Festspielhaus Baden-Baden for its annual autumn residence, where it performs Bernstein Dances, a Ballet Workshop and Anna Karenina. In 2019 the Hamburg Ballet undertakes an extensive tour of Asia, with Hong Kong as the most important stop (The Nutcracker, The World of John Neumeier, Beethoven Project).


    Guest Appearances of the Hamburg Ballet John Neumeier in 2018/2019 – An Overview

    Ever since John Neumeier arrived in the Hanseatic City in 1973 as its ballet director, international guest performances have been part of the Hamburg Ballet’s self-concept. With his artistic engagement, Hamburg’s Artistic Director of the Ballet and honorary citizen has caused many a stir, year after year – making him one of the most distinguished ambassadors for the high-carat cultural life of the Free and Hanseatic City of Hamburg. Over the past 45 years, the Hamburg Ballet has given more than 1,000 guest performances in 119 different cities in 30 countries. Hamburg has every reason to be proud of this sustained presence in the world’s great cultural centres.

    Only last year, the German President Frank-Walter Steinmeier attended the highly symbolic Russian premiere of John Neumeier’s Saint Matthew Passion in Moscow, on the occasion of the 500-year anniversary of the Reformation. During the subsequent group photograph on stage, the President addressed the dancers, visibly moved: “Thank you very much – you are wonderful ambassadors for Germany!”

    This is the standard which John Neumeier and the Hamburg Ballet apply to all their guest appearances, including those of the 2018/2019 season. The Hamburg Ballet shows four ballet productions, one ballet workshop and a gala programme in Baden-Baden and on an extensive tour of Asia, with Hong Kong as the main stop.


    Baden-Baden, Festspielhaus Baden-Baden



    Bernstein Dances (Ballet Review by John Neumeier)
    October 6 & 7, 2018


    Anna Karenina (Ballet by John Neumeier)
    October 12, 13 & 14, 2018


    Ballet Workshop (moderated by John Neumeier)
    October 7, 2018


    Hong Kong (Hong Kong Arts Festival 2019)

    The Nutcracker (Ballet by John Neumeier)
    The World of John Neumeier (Ballet Gala)
    Beethoven Project (Ballet by John Neumeier)


http://www.hamburgballett.de/


Ballet Brochure → download


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur
mizuko



Inscrit le: 16 Avr 2006
Messages: 13252
Localisation: tokyo

MessagePosté le: Lun Avr 23, 2018 3:04 pm    Sujet du message: Répondre en citant

菅井円加さんが2018年のヴィルヘルム・オーバーデルファー博士賞(Dr. Wilhelm Oberdörffer Prize)を受賞したそうです。ハンブルグ州立歌劇場が若く才能のある芸術家に与える賞みたいですね。おめでとうございます!

http://www.hamburgballett.de/en/index.php

ハンブルグ・バレエの公式発表

Citation:
News

Wilhelm Oberdörffer-Preis 2018

Madoka Sugai was awarded the 2018 Dr. Wilhelm Oberdörffer Prize. John Neumeier considers her to be an extraordinary dancer and is impressed with her charisma, musicality and technique. After spending two years in the National Youth Ballet, Madoka Sugai joined the Hamburg Ballet in 2014. Shortly after being promoted to Soloist in 2017, she made her debut in the demanding role of Kitri in the premiere of "Don Quixote".


Revenir en haut
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web du posteur
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Dansomanie Index du Forum -> ダンソマニ 日本語バージョン- Dansomanie en Japonais Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Aller à la page Précédente  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
Page 15 sur 15

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Nous Contacter
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Traduction par : phpBB-fr.com